Levering & returret

Opdatering af kundeservice: COVID-19
Opdateret 15. juli 2020


Afgivelse af ordrer
Vivara er åben for bestillinger, og vi leverer vores komplette sortiment af produkter til kunder i hele Danmark. Bestillinger kan placeres på den sædvanlige måde på vores hjemmeside eller ved at ringe til vores kundeserviceteam på telefon 3331 3326 mandag-fredag, fra 9 til 17.


Levering af ordrer
Vi behandler og afsender alle kundeordrer så hurtigt som muligt, men levering kan tage et par dage længere end normalt i denne periode, og vi takker dig for din fortsatte support og tålmodighed. Når du afgiver en ordre, vil du modtage en e-mail når vores lager pakker og afsender din bestilling.


Forbliver sikkert
Vi følger regeringens råd for at sikre, at vi holder vores ansatte og kunder i sikkerhed i løbet af dette tidsrum. Hvor det er muligt, arbejder mange af vores medarbejdere nu hjemmefra, og vi følger høje standarder for sundhed og sikkerhed på vores lager. Chauffører vil også overvåge social distanceringspraksis, når de leverer dine pakker.


Hurtig håndtering
Vi stræber efter at sende din ordre samme dag, som vi modtager den. Varerne sendes med Postnord og leveres inden for 2-5 arbejdsdage. Når det kommer til planteordrer, tager det 1-2 dage ekstra, fordi planterne ikke bliver gjort klar til afsendelse, før vi har modtaget ordren, og derfor ikke er pakket på lageret. Vi håber på en forståelse af dette.

Hvad sker der, hvis du ikke er hjemme? Så efterlader PostNord en meddelelse om, hvor du kan hente din ordre. Hvis du har opgivet mobilnummer til deling med omdeler, vil du modtage en sms fra Postnord ang. din pakke.


Rimelige forsendelsesomkostninger
Administrations- og forsendelsesomkostninger på 50 kr. * pr. Ordre tilføjes. For ordrer på over 500 kr. er administrations- og forsendelsesomkostninger GRATIS.

* For ordrer på kun lettere produkter (gælder Buzzy frø, kort, nøgleringe og plakater) er administrations- og forsendelsesomkostninger på kun 25 kr. pr. Ordre. Disse produkter fremhæved af logoet nedenfor:

 

Betalingsbetingelser
Betaling kan ske online (PayPal, Visa, MasterCard, Maestro) i forbindelse med ordren eller med fakturaen sendt sammen med varerne, og i så fald inden for 14 dage efter, at du har modtaget dine varer. Vi beder dig huske at indtaste kunde- og fakturanummer, når du betaler fakturaen.

Vivara Naturprodukter
Herstedøstervej 27 A, 1. sal
2620 Albertslund

CVR: 35436677

Bankgiro: +73<  +82768211<

Bank konto:
Reg: 5295 Konto: 10010845

IBAN: DK8652950010010845
BIC: ESSEDKKK

Husk at påføre kundenr eller fakturanr på betalingen.


Returret
Den generelle returret er beskrevet nedenfor og beskriver det kontraktlige forhold mellem kunden (i det følgende benævnt dig / du) og firmaet Vivara Naturprodukter (i det følgende benævnt os /vi), og at begge partnere accepterer disse betingelser uden forbehold. Disse vilkår og betingelser gælder, medmindre andet er skriftligt aftalt. Når du bestiller, antager vi, at du har læst og accepteret disse vilkår uden forbehold, da det er vigtigt for dig såvel som for os, både for at beskytte dine rettigheder som en værdifuld kunde og for vores egen virksomheds rettigheder. På denne måde skabes en forståelse mellem dig og os.

Når du betaler for varer over telefonen, skriftligt eller via internettet, har du 14 dages returret.

Fortrydelsesretten gælder fra det tidspunkt, hvor kunden har modtaget varerne. Hvis du ikke er tilfreds med varen inden for 14 dage, refunderer vi prisen på varen.

For at bruge fortrydelsesretten skal du kontakte os om, hvorfor du ikke er tilfreds med din bestilling inden for 14 dage efter modtagelsen.

Følgende betingelser gælder for fortrydelsesretten: at varen returneres i samme stand som ved modtagelse. Hvis varen ikke returneres i sin oprindelige tilstand, inspicerer vi varen og vurderer salgsværdien

Omkostninger til returnering af varer betales af kunden, medmindre andet er aftalt.

 

Der er to måder at sende varer tilbage på:

  • Du kan muligvis nægte at modtage pakken eller ikke hente den. I dette tilfælde beder vi dig om at informere Posnord eller os om, at pakken vil blive returneret til Vivara Naturprodukter.
  • Du kan modtage pakken og senere inden for 14 dage returnere pakken til os. Hvis du gør det, så send en kopi af fakturaen for de købte varer som dokumentation for de returnerede varer, du har købt fra os, og kontakt os om, hvor pakken skal returneres til. Pakker der bliver sendt til pakkeshop bliver ikke afhentet.
  • Alle produkter, du returnerer til os, skal være godt pakket.

Mærk pakken "Fortrydelsesret", og vedhæft en kopi af fakturaen som dokumentation for de købte varer fra Vivara Naturprodukter. Beløbet returneres ved at overføre pengene til dit betalingskort. Hvis du har betalt via bank, skal vi bruge Iban og Bic for at kunne refundere penge.

Vi råder dig til at sende med track and trace nummer med Postnord, så du kan følge forsendelsen. Dermed har du mere kontrol over hvor pakken er, og hvornår den vil blive leveret til Vivara Naturprodukter. Du har også muligheden for at efterlyse pakken, hvis den ikke er leveret.

Varer, der returneres uden porto, eller som skal afhentes, modtages ikke af Vivara Naturprodukter.